Ansiktet utåt

Ett företags ansikte mot omvärlden finns idag i första hand via dess existens online - inte minst i sociala medier, men också väldigt mycket i sin egen officiella hemsida. När internet tog far i början av 00-talet skulle alla företag ha sin egen hemsida och många knåpade ihop något halvdant på egen hand. Idag lägger man gärna ganska stora summor på hemsida och företagsprofil online - för att synas på rätt plats och för rätt målgrupp.

Hemsidan är företagets starkaste representant

Hemsidan har kommit att bli varje seriöst företags ansikte utåt och det är ett relativt lätthanterligt medium. Man kan kommunicera fritt via sin hemsida i det att man väljer vilken information man vill presentera, samt på vilket sätt man presenterar den. Man kan gå all in vad gäller design och funktion och ju mer i tiden sajten är desto mer attraherar den sina besökare.

Om man tar ett exempel, en bostadsrättsförenings hemsida, så kan man via den göra ett gott första intryck på eventuella köpare, det blir också kvaliteten på sajten som förmedlar intrycket av brf:ens organisation i största allmänhet, vilket man får se som ett ganska billigt sätt att göra gott intryck. Kommunikationen blir rakare och enklare och administrationen minskar, det blir lättare för både den som vill lämna ut information och för den som söker information.

Värt mycket

När man ska skapa en hemsida åt sitt företag så ska man se till att den håller måttet, detta är inget man snålar med för via en riktigt bra sajt får man mycket tillbaka!

1 aug 2018